این نشانه ها یعنی همکاران تان به شما احترام نمی گذارند/بی احترامی در محل کار

این نشانه ها یعنی همکاران تان به شما احترام نمی گذارند/بی احترامی در محل کار

بی احترامی در محل کار یه مقوله‌ای است که همه ما خواه ناخواه آن را تجربه کرده‌ایم. گاهی اوقات متوجه بی حرمتی همکاران یا مدیر شده‌ایم، در حالی که برخی اوقات دیگر اصلا توجهی به آن نداشتیم. حال باید چکار کنیم؟ آیا قرار است بایستیم و این بی حرمتی را تحمل کنیم؟ یا می‌توانیم آن را مدیریت نماییم؟ قطعا که می‌توان آن را مدیریت کرد. اگر هر یک از نشانه‌های زیر را در محل کار تجربه کردید، بدانید درگیر بی احترامی و بی ارزشی از طرف همکاران خود شده‌اید. این چند نشانه نیست و چگونه باید آن را تشخیص بدهیم؟

بی احترامی در محل کار

۱. رد کردن ایده ها در بیشتر مواقع، بی احترامی در محل کار

شما برای پیشرفت و توسعه کاری خود، حتما باید ایده‌هایی به کارفرما بدهید. درست است که تمام ایده‌ها کاربرد ندارند و نمی‌توان آن‌ها را اجرا کرد. با این حال می‌توان درباره آن‌ها بحث کرد یا یک نظر جایگزین اعلام نمود. قرار نیست تمام ایده‌های شما مورد استفاده قرار بگیرد. اما می‌توان آن‌ها را شنید و درباره آن‌ها فکر کرد. اگر مدیر یا همکاران شما فکر نکرده و با چشم و گوش بسته مدام ایده‌هایتان را رد می‌کنند، بدانید که ارزشی برای شما قائل نیستند.

رد کردن ایده ها، بی احترامی در محل کار

۲. مدام زیاد کار کردن، بی ارزش تلقی شدن

گاهی اوقات شده که بیش از حد یک مسئولیت را قبول کنید و بیشتر از زمان مد نظرتان، سر کار بایستید؟ قطعا که شده. با این حال آیا دستمزد بیشتری دریافت کردید؟ آیا کارفرما شما را تشویق کرده و پاداش داده است؟ البته که نه! در چنین سرایطی اگر دیدید زیاد کار کردن شما با نکردن تفاوتی ندارد و کارفرما تفاوتی بین این دو قائل نمی‌شود، بدانید مورد بی مهری قرار گرفته‌اید. در واقع مدیر شایستگی احترام شما را زیر سوال می‌برد یا همکارتان تلاشی برای رفع خستگی شما نمی‌کند.

مدام زیاد کار کردن

۳. آخرین کسی که مطلع می‌شود شما هستید، بی احترامی در محل کار

اگر از تمام اخبارهای داخل مجموعه، آخرین نفری هستید که مطلع می‌شوید و خبری به شما نمی‌دهند، نشان می‌دهد ارزش شما را درک نکرده‌اند. آن‌ها هنوز نفهمیده‌اند یا نپذیرفته‌اند که شما هم جزوی از مجموعه‌ هستید. آن‌ها در واقع شما را نادیده می‌گیرند و رساندن اخبار به شما را واجب نمی‌دانند. در چنین حالتی بهتر است متوجه شوید که دارند به شما کم لطفی می‌کنند. این شرایط قطعا برای شما هم دردناک و ناراحت کننده خواهد بود.

نادیده گرفته شدن

سخن آخر

سنگ بنای هر رابطه حرفه‌ای و منسجم در محل کار، احترام است. شایستگی و احترام نشان می‌دهد که دیگران شما را به عنوان فردی ارزشمند پذیرفته‌اند. نیازی نیست خود را مدام و به هر نحوی به ان‌ها ثابت کنید. همیشه تمام افراد، نمی‌توانند ارزش‌ها و نیازهای شما را درک کنند. در این حالت بهتر است از افراد سمی فاصله بگیرید و به فکر پیشرفت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا